Gå til hovedindhold

Valg til Ældrerådet

Vil du gerne have indflydelse på beslutninger, der påvirker 60+ årige borgere i Frederikshavn Kommune? Der er valg til Ældrerådet i november 2025

Indhold

    Til Ældrerådsvalget i 2025 skal der vælges 7 medlemmer til Ældrerådet. 

    Ældrerådet fungerer som bindeled mellem kommunen og borgerne. Ældrerådet har mulighed for indflydelse på udformningen af ældrepolitikken i kommunen, og gennem Ældrerådet har borgerne mulighed for at drøfte og følge processer og resultater af kommunens tilbud til ældre borgere.

    Alle der er fyldt 60 år senest den 8. december 2025 og bosiddende i Frederikshavn Kommune kan stille op til Ældrerådet. 

     

    Sådan gennemføres Ældrerådsvalget

    Selve afstemningen gennemføres i perioden 24. november til 8. december og foregår som digitalt valg.

    Medlemmerne vælges ved direkte valg. Der kan ikke anvendes listeopstillinger eller indgås valgforbund i forbindelse med valg til Ældrerådet.

    Digitalt valg

    Borgere, der er tilmeldt digital post, får informationsbrev, kandidatliste og stemmeseddel via e-Boks.

    Hvis du er fritaget for digital post

    Er du fritaget for digital post, får du tilsendt et fysisk informationsbrev, kandidatfolder, stemmeseddel og frankeret svarkuvert.

    Brevstemmen skal returneres i svarkuverten ved postindleveringssted eller puttes i en postkasse. Du kan også aflevere brevstemmen i en af de tre rådhuses brevsprækker.

    Det er vigtigt, at brevstemmen når frem inden afstemningsfristen udløber den 8. december kl. 08.00. Vær derfor gerne ude i god tid.

    Valgresultatet

    Når valget er afsluttet offentliggøres resultatet den 8. december her på hjemmesiden.

    Kontakt

    Bolette Hesel Sørensen

    Sekretær for Ældrerådet

    Telefon: 98 45 56 52

    E-mail: blso@frederikshavn.dk