Kontakt
Frederikshavn Kommune
Telefon: 98 45 50 00
E-mail: post@frederikshavn.dk
Du har mulighed for at klage over kommunens afgørelse, hvis du ikke får fuldt ud medhold i en sag
Sammen med afgørelsen, får du en vejledning i, hvordan du kan klage. I klagevejledningen står:
Hvis kommunen ikke har oplyst en konkret klageinstans, har du mulighed for at klage til Ankestyrelsen. Men kun, når der ikke er nævnt en anden klageinstans.
Ankestyrelsen fører løbende tilsyn med kommunen. Udover Ankestyrelsen fører Folketingets ombudsmand kontrol med den offentlige forvaltning. Ombudsmanden holder øje med, at vi som kommune overholder loven og udøver god forvaltningsskik.
Ombudsmanden kan selv tage sager op og lave nærmere undersøgelser af klager. Du kan læse mere om egen drift-sager på ombudsmandens hjemmeside.
Sundhedsvæsenet omfatter alt fra private og offentlige hospitaler til egen læge, speciallæger, genoptræning osv.
Alle regioner i Danmark er forpligtet til at have et Patientkontor, som er kan rådgive og vejlede. Patientkontoret kan hjælpe dig med at
Patientkontoret kan også hjælpe dig med at få kontakt til sundhedspersonale - det behøver ikke at være i forbindelse med en klage.
Patientkontorets telefon er åben alle hverdage fra kl. 9 –12.
Du har også mulighed for at sende en e-mail: patientkontor@rn.dk
Hvis der er behov for det, kan du aftale et personligt møde. Kontoret har åbent alle
hverdage kl. 8 -15.30.
Region Nordjylland
Patientkontoret
Niels Bohrs Vej 30
9220 Aalborg Ø
Læs mere om Patientkontoret på Region Nordjyllands hjemmeside