Gå til hovedindhold

Vejledning om klagemuligheder efter bekendtgørelse om bade- og bådebroer

Vejledning om klagemuligheder efter bekendtgørelse om bade- og bådebroer

Indhold

    Frederikshavn Kommunes afgørelser kan påklages til Kystdirektoratet. Det fremgår af § 4 i bekendtgørelse om bade- og bådebroer (BEK nr. 232 af 12/3/2007)

    Hvem kan klage?

    Kommunens afgørelse kan påklages til Kystdirektoratet af:

    1. Ansøgeren/adressaten for afgørelsen 
    2. Danmarks Naturfredningsforening
    3. Friluftsrådet
    4. Ejendomsforeningen Danmark
    5. Fritidshusejernes Landsforening
    6. Enhver, der må antages at have en væsentlig individuel interesse i sagen

    Klagefristen er 4 uger fra den dag, afgørelsen er meddelt parten. Er afgørelsen offentliggjort, så gælder datoen 4 uger fra offentliggørelsen.

    Hvis klagefristen udløber på en lørdag eller helligdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

    En tilladelse må ikke udnyttes, før klagefristen er udløbet.

    Hvis der klages rettidigt, må en tilladelse ikke udnyttes, før klagen er afgjort. Dog kan kommunalbestyrelsen bestemme, at uopsættelige reparations- og afværgeforanstaltninger skal iværksættes uanset rettidig klage.

    Klage indgives skriftligt til Frederikshavn Kommune, Rådhus Allé 100, 9900 Frederikshavn eller på e-mail til tf@frederikshavn.dk.

    Frederikshavn Kommune vil herefter videresende klagen til Kystdirektoratet. 

    Kommunen giver den, der har fået en tilladelse, underretning om en indgivet klage og om klagens opsættende virkning.

    Civil retssag

    Kommunens afgørelse kan også indbringes for domstolene. Retssagen skal være anlagt inden 6 måneder fra den dag, afgørelsen er meddelt. Er afgørelsen offentligt bekendtgjort, regnes fristen dog altid fra bekendtgørelsen.