Tandpleje - sådan kan du klage

Du kan klage over fx. tandplejens service eller anmelde en skade efter behandling

Vil du klage?

Du har forskellige muligheder for at klage, f.eks. over tandplejens service eller tandbehandling. Du kan kontakte tandklinikken, Styrelsen for Patientklager eller Tandlægeforeningens Tandskadeerstatning.

Klager over service og behandling kan du først og fremmest rette til selve tandklinikken.
    Der kan være tilfælde eller situationer, hvor du ikke er tilfreds med den service eller behandling, du har modtaget på tandklinikken. I de tilfælde opfordrer vi til, at du i første omgang retter henvendelse til personalet, der har behandlet dig eller dit barn.

Har der været problemer med behandlingen hos én tandlæge, kan det være en idé at forsøge behandling hos en anden af Tandplejens tandlæger.

Der kan også være tilfælde, hvor du ønsker at rette din klage til Tandplejens leder.
    Det kan du gøre ved at kontakte klinikken, som vil sende din henvisning videre.

Andre muligheder for at klage eller anmelde skade

Klage over behandling

Klager over sundhedsfaglig behandling skal sendes digitalt til Styrelsen for Patientklager. Er du digitalt fritaget, skal du kontakte Styrelsen for Patientklager, og sende klagen skriftligt.

Læs hvordan du gør under afsnittet "Læs også" på Styrelsen for Patientklagers hjemmeside.

Anmeld skade i forbindelse med behandling

Anmeldelse af skade i forbindelse med behandling hos Frederikshavn Kommunale Tandpleje skal rettes til Tandlægeforeningens Tandskadeerstatning. Skaden kan anmeldes digitalt.

Læs her, hvordan du anmelder en skade digitalt eller skriftligt.

Tandplejens service

Vil du klage over behandlingstilbud, ventetid, lokaleforhold eller medarbejdere? Så kan du kontakte Center for Dagtilbud og Børnesundhed gennem kommunens omstilling.

Ønsker du hjælp til at klage til Styrelsen for Patientklager eller anmelde en skade til Tandlægeforeningens Tandskadeerstatning, er du velkommen til at rette henvendelse til klinikken.

Den Kommunale Tandpleje

Hangaardsvej 13 B, 2. sal
    9900 Frederikshavn
    Tlf. (+45) 98 45 64 00