Sådan passer Tandplejen på din data

Når du er patient hos Frederikshavn Kommunes Tandpleje, skal du være opmærksom på, at Tandplejen registrerer dine personoplysninger i datasystemer. Det er Tandplejen forpligtet til i henhold til Sundhedsloven.

Tandplejen registrerer oplysninger i forhold til din tandlægebehandling, men kun de oplysninger, der er nødvendige.

Det er kun ansatte i Tandplejen, som har adgang til dine oplysninger. Tandplejens ansatte har tavshedspligt.

Dine personoplysninger kan eventuelt blive brugt til statistiske formål i kommunen.

Tandplejen opbevarer dine personoplysninger i mindst 10 år.

Når dine personoplysninger er registreret i Tandplejen, har du en række rettigheder. Du kan læse om dine rettigheder her.

Hvis du vil klage over behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte kommunens Databeskyttelsesrådgiver eller Datatilsynet.

Frederikshavn Kommunes databeskyttelsesrådgiver

Tue Staach