Kontakt
Frederikhavn Kommunes risikomanager
Charlotte Skjødt Hansen
Tlf.: 21 60 43 23 / 98 45 59 60
Mail: crha@frederikshavn.dk
Her kan du finde information om, hvad en utilsigtet hændelse er, og hvordan du indberetter den - uanset om du er sundhedspersonale, borger eller pårørende
Autoriseret sundhedspersonale og personer, der varetager sundhedsfaglige opgaver, har pligt til at rapportere utilsigtede hændelser.
Det er dog ikke kun sundhedspersonale, der kan rapportere hændelserne. Borgere og pårørende kan også rapportere en utilsigtet hændelse gennem Dansk PatientSikkerhedsDatabase (DPSD), hvor man kan udfylde en rapporteringsformular.
En utilsigtet hændelse er en hændelse, som ikke er tilsigtet, men hvor en borger kunne være kommet til skade eller faktisk kom til skade i forbindelse med behandling og pleje – altså under sundhedsfaglige opgaver.
Hændelsen er utilsigtet, forbi det sundhedsfaglige personale, der er involveret, ikke har til hensigt at skade andre.
Formålet med at rapportere utilsigtede hændelser er udelukkende:
Har du spørgsmål eller brug for hjælp i forbindelse med utilsigtede hændelser, kan du kontakte Frederikshavn Kommunes risikomanager:
Charlotte Skjødt Hansen
Tlf.: 21 60 43 23 / 98 45 59 60
Mail: crha@frederikshavn.dk