Kontakt
Visitationsenheden
Telefontid
Hverdage kl. 8.00 - 09.30
Telefon: 98 45 53 54
Brug af rengøringsmidler og -redskaber i borgerens hjem
I Frederikshavn Kommune vil vi gerne i dialog med dig og/eller dine pårørende finde løsninger på dine behov for den praktiske hjælp, samtidig med vi passer på vores arbejdsmiljø, når vi er i dit hjem. Valget af rengøringsmidler har betydning for dig og personalet.
I Frederikshavn Kommune vil vi gerne i dialog med dig og/eller dine pårørende finde løsninger på dine behov for den praktiske hjælp, samtidig med vi passer på vores arbejdsmiljø, når vi er i dit hjem. Valget af rengøringsmidler har betydning for dig og personalet.
En almindelig rengøring kan klares med få produkter.
Produkterne skal være miljø- og allergivenlige - uden farvestoffer og parfume.
Det anbefales, at du anskaffer eller har følgende redskaber, som ikke må være defekt:
• Fladmoppe med regulerbart skaft, så den kan indstilles til medarbejderen og med et hoved som kan rotere
• Spand der passer til moppen med en funktion, som vrider vandet af moppen. Spanden skal have håndtag.
• Klude og gulvmopper
• Støvsuger med regulerbart skaft, så den kan indstilles til medarbejderen. Der skal være en støvsuger på hver etage, hvis din bolig er i flere etager. En håndholdt støvsuger kan anvendes på mindre arealer.
Hvis du ikke har mulighed for at anskaffe redskaberne, kan du drøfte det med din faste hjælper.
Du er også velkommen til at kontakte visitationsenheden på tlf. 98 45 53 54 alle hverdage i tidsrummet kl.08.00-09.30.
Dit hjem skal være indrettet, så medarbejderen kan overholde arbejdsmiljølovgivningen.
Er der brug for specielle rengøringsmidler, eller er du i tvivl om du har de rigtige redskaber til rengøringsopgaverne, kan din faste hjælper rette henvendelse til arbejdsmiljørepræsentanten for afklaring.