En samtale med en familievejleder er et tilbud til jer.
Mødet foregår hos jer, hvis I ønsker det. Jeres barn behøver ikke at deltage.
I får tilbud om samtalen, både hvis I har et nyfødt barn med udfordringer, eller senere i barnets tilværelse, hvis udfordringerne først opdages under barnets opvækst.
Hvis I ønsker en samtale?
I kan kontakte familievejlederen, hvis I ønsker en samtale, eller gerne vil vide mere om tilbuddet. Hvis I allerede har en kontaktperson i Frederikshavn Kommune, kan I også bede vedkommende om at kontakte familievejlederen på jeres vegne.
Hvad handler samtalen om?
Hvis jeres barn har psykiske eller fysiske udfordringer, kan I få en samtale med en familievejleder.
I samtalen kommer I ind på jeres families konkrete situation og behov.
Familievejlederen kan vejlede jer om:
- Jeres rettigheder og muligheder for at få hjælp.
- Udfordringer i hverdagen - eksempelvis med fritidsaktiviteter.
- Netværk med andre familier i lignende situation.
- Kontakt med socialrådgiver eller andre relevante fagpersoner.
- Hvordan I søger hjælp til tabt arbejdsfortjeneste og merudgifter, aflastning og lignende.
Hvad sker der efter samtalen?
Familievejlederen kan ikke træffe afgørelser om konkret hjælp, men kan hjælpe jer videre.
Hvis I ønsker det, kan familievejlederen efter samtalen kontakte relevante centre, afdelinger eller personer i kommunen og videregive nødvendig information om jeres situation. Familievejlederen giver ikke nogen oplysninger videre uden jeres tilladelse.
Kontakt
Du kan kontakte familievejleder og socialrådgiver Susanne Bach på telefon: 98 45 51 63 eller ved at sende en mail til: sbak@frederikshavn.dk