Kørsel til børnehave, SFO eller aflastning

Sådan søger du om kørsel til og fra specialundervisning

Når dit barn bliver indstillet til specialundervisning, indeholder indstillingen ikke automatisk et tilbud om kørsel. Skolen kan oplyse, om dit barn er berettiget til kørsel til specialundervisning.

Sådan søger du om kørsel til og fra special-SFO og aflastning

Center for Familie afgør om dit barn er berettiget til kørsel til og fra SFO, børnehave eller aflastning.

Praktiske oplysninger

Besked om godkendt kørsel: Når vi har modtaget bevillingen fra dit barns skole eller fra Center for Familie, får I et informationsbrev via jeres digitale postkasse.

Planlægning af kørsel:

• Specialundervisning: Afhentnings- og afleveringstider bliver planlagt ud fra skoleskemaet. Dette aftales indbyrdes mellem skolen og kørselskontoret, og I skal ikke foretage noget.
    • Special-SFO og aflastning: Er dit barn bevilget special-SFO/aflastning af Center for Familie skal du kontakte Kørselskontoret for at aftale kørslen.

Serviceniveau

• Kørslen dækker transport til/fra folkeregisteradresse.
    • Der er tale om kørsel med taxa eller minibus.
    • Der er tale om samkørsel og der kan derfor påregnes en længere køretid, da der vil ske flere opsamlinger undervejs.
    • Barnet må højst sidde i bilen i 70 minutter ved kørsel indenfor kommunegrænsen. Ved kørsel til/fra andre kommuner må barnet højst sidde i bilen i 110 minutter.

Frederikshavn Kommunes Kørselskontor

Telefontid