Vil du klage over en afgørelse?

Sundhedsvæsenet omfatter alt fra private og offentlige hospitaler til egen læge, speciallæger, genoptræning osv.

Alle regioner i Danmark er forpligtet til at have et Patientkontor, som er kan rådgive og vejlede. Patientkontoret kan hjælpe dig med at

  • klage over behandling, forløb eller service på hospital eller hos praktiserende sundhedspersoner
  • søge erstatning
  • rapportere utilsigtede hændelser

Patientkontoret kan også hjælpe dig med at få kontakt til sundhedspersonale - det behøver ikke at være i forbindelse med en klage.

Telefon- og åbningstider

Patientkontorets telefon er åben alle hverdage fra kl. 9 –12.

Tlf. 97 64 80 10

Du har også mulighed for at sende en e-mail: patientkontor@rn.dk

Hvis der er behov for det, kan du aftale et personligt møde. Kontoret har åbent alle
hverdage kl. 8 -15.30.

Region Nordjylland
Patientkontoret
Niels Bohrs Vej 30
9220 Aalborg Ø

Læs mere om Patientkontoret på Region Nordjyllands hjemmeside