Klager eller spørgsmål til sundhedsvæsnet
Sundhedsvæsenet omfatter alt fra private og offentlige hospitaler til egen læge, speciallæger, genoptræning osv.
Alle regioner i Danmark er forpligtet til at have et Patientkontor, som er kan rådgive og vejlede. Patientkontoret kan hjælpe dig med at
- klage over behandling, forløb eller service på hospital eller hos praktiserende sundhedspersoner
- søge erstatning
- rapportere utilsigtede hændelser
Patientkontoret kan også hjælpe dig med at få kontakt til sundhedspersonale - det behøver ikke at være i forbindelse med en klage.
Telefon- og åbningstider
Patientkontorets telefon er åben alle hverdage fra kl. 9 –12.
Du har også mulighed for at sende en e-mail: patientkontor@rn.dk
Hvis der er behov for det, kan du aftale et personligt møde. Kontoret har åbent alle
hverdage kl. 8 -15.30.
Region Nordjylland
Patientkontoret
Niels Bohrs Vej 30
9220 Aalborg Ø
Læs mere om Patientkontoret på Region Nordjyllands hjemmeside