Så har du pligt til at oplyse om ændringer, der kan have betydning for bevillingen af ydelsen, jf. Retssikkerhedslovens § 11, stk. 2
Kommunen registrerer de modtagne oplysninger og videregiver oplysningerne til andre offentlige myndigheder, private virksomheder m.fl., der har lovmæssigt krav på oplysningerne eller samarbejder med kommunen.
Kommunens sletter oplysningerne, når opbevaringspligten udløber og eventuelt arkiveringskrav er opfyldt. Når oplysningerne er arkiveret eller slettet, har kommunen ikke længere adgang til dem.
Du har ret til at vide, hvilke oplysninger kommunen har om dig, og du kan kræve forkerte oplysninger rettet eller slettet.
Du har mulighed for at kontakte kommunens databeskyttelsesrådgiver, hvis du har spørgsmål om dine rettigheder efter reglerne i databeskyttelseslovgivningen.
Du har ret til at klage til Datatilsynet over kommunens behandling af dine personlige oplysninger. På datatilsynet.dk kan du læse generel information om databeskyttelse og finde detaljeret information om databeskyttelsesrådgiverens rolle.