Digital postkasse til virksomheder

Nu bliver det lovpligtigt for alle med et CVR-nummer at have en postkasse til Digital Post fra det offentlige.
 
Postkassen er gratis og skal oprettes senest 1. november 2013. Fra den dag vil eksempelvis meddelelser om årsregnskab, sygedagpenge, straffeattester m.v. lande i den digitale postkasse.
 
Det tager et par uger at få den specielle medarbejdersignatur, som skal bruges til at oprette postkassen. Bestil derfor signaturen allerede nu.
 
Se mere på virk.dk/postkasse.
 
Digital Post er et resultat af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi. Postkassen til virksomheder,
foreninger mv. vil spare samfundet for knap 400 mio. kr. om året – til glæde for både borgere og virksomheder.
 

Gode Råd:

  • Opret postkassen allerede nu, så I kender funktionerne, inden postkassen bliver lovpligtig
  • Din virksomhed skal bruge en medarbejdersignatur, når I opretter jeres postkasse. Læs mere og bestil via
  • virk.dk/postkasse
  • Udpeg en administrator, der opretter postkassen og uddeler brugerrettigheder
  • Brug hjælpen på virk.dk/postkasse

Virksomheder kan fra den 1. september 2013 søge om fritagelse for tilslutning til Digital Post. Læs mere på virk.dk/fritagelse
 
Til højre her på siden under  "Læs mere" kan du finde ansøgning om fritagelse for digital post. Bemærk ansøgningen skal afleveres personligt i Borgerservice.
 
Se hvem der udbyder bredbånd i dit område på erhvervsstyrelsen.dk

Kontakt

Borgerservice
Tlf. 98 45 50 00

 

Åbningstider

Mandag 10.00 - 15.00
Tirsdag 10.00 - 15.00
Onsdag Selvbetjeningsdag
Torsdag 10.00 - 17.00
Fredag 10.00 - 14.00